Alla inlägg under juni 2008

Av Kattis - 20 juni 2008 10:23

Har varit till stan i dag och handlat. Då kom jag över en mus matta. Så nu har vi varit ut på gräsmattan och tränat lite. Roligt. Sen provade jag med Wilma också. Det var en upplevelse. Wilma tänker så det knakar och hinner göra en miljon trix innan man hinner klicka för rätt beteende. Men sen fattar hon ju på en gång. Smart jycke! Nemo är lite mera långsam men också mer eftertänksam. Sen kom jag på att jag skulle lära honom skall när jag ändå höll på att klicka mitt allra bästa. Höll på hur länge som helst. Men Nemo skällde inte en enda gång. Han liksom kan inte. Hur gör man? Sen lubbade jag upp till huset och hämtade kampleksaken. Tänkte att det kunde få igång honom men icke... Tänkte också att jag skulle klicka bara han visade lite antydan till nåt gläffs eller så, men icke, Nemo var tyst som graven...jahapp det var det.... Måste komma på nåt klokt sätt att få honom att skälla. Det ska gå! Han skäller ju inte vanligtvis så mycket men ibland. Just det, jag ska få köra min brorsa Leffes Amazon. Det ska bli jätteskoj!

Av Kattis - 19 juni 2008 22:29

Jag har provkört storebrorsans nya bil! Säger bara en sak, nostalgi. En röd liten skönhet. Den är jätte fin. Svår att köra men det gick. En söt bil. påminner mig om minnen sen barndomen. Farsan hade en Amazon, ganska många faktiskt. Minns känslan av att åka i den. Bakulit ratten med den där tutan i mitten. Har sagt till Tobbe flera gånger att nån gång ska jag köra en sån bil nu när jag har tagit körkort. Nu har jag gjort det! Ingen Amazon men nästan....coolt!

Av Kattis - 19 juni 2008 22:14

Nu känner jag mig taggad att träna igen. Det är så roligt att träffas och träna och snick snacka! Synd att jag var så trött idag bara, kände mig lite snurrig i bollen. Nedan lite bilder från kvällen....

Av Kattis - 19 juni 2008 22:02

Här kommer lite bilder från träningen idag.

Av Kattis - 19 juni 2008 21:56

Carina fick visa med Nemo hur man lär in musmattan. Det ska jag använda mig av i fortsättningen. Bara så häftigt att se hur han tänker ut på egen hand vad man vill att han ska göra. Det tog ca fem sekunder för honom att komma på att han skulle snabbt sätta tassarna på mattan! Sen blev det lite kortslutning emellanåt.....

Av Kattis - 19 juni 2008 14:05

Å vad härligt att vara ledig. Jag ät helt slut. Det blir konstigt när jag pratar när jag är så här slut i huvve.. Orden kommer omlott och åt fel håll och ibland kommer det en massa grodor eller inget alls... ja så kan det bli. Ida ringde hon slka valla med sin Kelpie idag. Hon frågade om jag ville hänga med å kolla, men det går inte eftersom jag ska träna idag. Men det hade varit skita kul att hänga på....då kanske man vill ha en vallare nästa gång det är hund dax..hihihi... Ska hänga med nästa gång om jag får möjlighet till det. Har ju sett när de vallar får med Border collies, så häftigt! Villken grej asså! Ja ja så är det med det. Nu ska jag börja göra mig iordning och packa bilen och sånt så ska vi fara till stan och träna.

Ska försöka komma ihåg kameran så att jag kan fota lite....

Av Kattis - 19 juni 2008 06:13

Ja idag var visst alla piggare än mig. När klockan ringde vid fem satt både Wilma och Nemo givakt och var redo att spatsera ut på morgon runda. Jag kände mig allt annat än redo. När jag satt däri sängen och gnuggade ögonen putsade Nemo på mina armar. Precis vad man behöver fem en torsdags morron..... Slaskig om armarna klev jag upp och styrde mig in i badrummet. Upp på vågen....nja helt ok faktiskt! Sen när jag står där ser jag till min fasa den där feta äckliga spindeln! Kröp fram under vågen, gottade sig åt min rädsla. Usch!! Vidriga djur. Skrek till och hoppades på hjälp från Tobbe. Han är min räddare i nöden. Kan alltid lita på att han kommer å hjälper mig. Men han är ju aningen bakfull idag så det kom liksom ingen...räddare i nöden....


Snart ska jag åka till jobbet. Hundarna ska få vara hemma idag. Husse tar det lungt idag. Så de behöver inte vara själva. Förhoppningsvis kommer jag iväg tidigt från jobbet. Då ska jag passa på att träna med mina trevliga tränings kompisar! Nemo kommer bli jätte glad.


Ha en bra dag allihopa!

Av Kattis - 18 juni 2008 21:40

Jag gillar över lag inte sport, med undantag för hund och viss häst sport. Det kallar jag sport! Men nu är det ju boll sport på tv:n. Och det är faktiskt lite kul. Men bara lite. Nu har ju motståndarlaget gjort ett mål...inte så roligt. Hoppas vi vinner. HEJJA HEJJA!!!!!


Nemo är mig hack i häl hela tiden, då menar jag hela tiden. Han skulle helst villja vara på mig tror jag. Tyvärr är han lite uttråkad för hans matte har inte någon direkt tränings motivation. Han putsar på mig, buffar glor och vill som sagt vara näääära...Stoppade fickorna fulla med köttbullar och klickern fick följa med också. Sen begav vi oss ut på tomten. Började med Wilma. Nemo fick ligga plats under tiden. Läggande och ställande under gång. Vad gör hon inte för käk?! Sen när det var Nemos tur var han totalt överladdad, han stod och hoppade jämfota rakt upp i luften framför mig. Sen snurrade han runt minst två varv av iver! Han fick också träna inkallande med ställande. Får till jäkligt snabba ställanden när han är så här uttråkad. I morrn ska jag skärpa mig och träna lite mer med dem. Varför blir man så trött av att jobba? På nåt tråkigt vis så finns ingen ork periodvis..


Nu har nog det andra laget gjort ett mål till,det går nog inget bra för det svenska laget. Gud vad synd. Nu ska jag sussa. Natti natti igen...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards