Alla inlägg under juni 2008

Av Kattis - 3 juni 2008 20:30

Ja då har man varit ut och tränat lite igen då. Ovanligt va??!! Jo jag kom på att jag nog skulle passa på. Nemo var på topp och jätte sugen på att träna lite. Började med att prova lite "FRAAMÅÅÅT!" Coolt! tycker jag. Han fattar att han ska ut-låååångt! Bra start till träningen av framåtsändande. Nemo ska bli lika bra som sin gula kompis har jag tänkt. Öhhhh vi får se om vi lyckas med det. Sen var det någon som sa att man ska kunna krypa till vänster till höger och bakåt och inte bara rakt fram. Man=hunden.... Någon=bra tränings kompis. Och idag provade vi på att krypa åt vänster. Nemo tyckte det var otroligt konstigt först. Men sen blev han lite varm i kostymen och förstod att det här var nåt nytt lite konstigt men väldigt roligt på samma gång. Det gick jätte bra! Roligt att börja med nåt nytt. Ja alltså jag vet inte om jag gör rätt. Men jag vet också att blir det tokigt så går det oftast att rätta till. Helt fel kan det omöjligt vara! Nemo har kommit på ett nytt sätt att sova. Han ligger rak på golvet och sedan har han på nåt vis böjt sig som en kringla framtill. Fattar inte att han kan vara så böjd...men det är säkert bekvämt då.....tydligen... Wilma fick idag en tillsägelse på skarpen. Hon är helt övertygad om att hon ENDAST kan skälla! Det ni! Hon kan inget annat. Först tänke jag att hon gör nog det för att hon är lite understimulerad. Men banne mej! Så kan inte vara fallet. Vi är aktiva och motionerar mycket och tränar en hel del också. Wilma vill ha godis, det enda hon har behov av-ätbara ting. Det är vad jag tror. Visst det gör inget att hon skäller. Men hon skäller högt ock hon liksom skäller mycket. Och efter en stund så kan man inte tänka. Hon är som ett litet larm. Ett litet bil larm eller nåt. Men hon är min älskligs plutta ändå! Överstimulerad?  Nää inte då, den risken är inte så stor. Sååå mycket tränar vi inte. Tror att vi har en ganska bra balans. Men å andra sidan betyder inte det att jag har rätt... Jaja nu ska vi glo på tv:n sen är det dags att sussa!

Av Kattis - 3 juni 2008 17:47

Blev senare hem idag. Jag skulle bara! Bara Bara bara....som Alfons pappa? säger...ibland bara går det inte att slita sig. Men nu är jag hemma. Wilma ligger på gräsmattan och knaprar på sitt gigantiska oxben. Nemo ville inte ha sitt just nu . Han vill hellre ligga nedanför mina fötter och vila en stund. Mattes kille kan inte vara utan sin matte. Vara ute när matte är inne? Nää ingen bra ide sa Nemo. Ärligt talat så gick han nog med mig in för att Wilma har satt tänderna i hans ben. Och tydligen duger inte hennes....


Idag blir det ingen träning. Nemo ska få vila huvudet ett tag framöver. Tills i morrn åtminstonde....Nu är det bara två dagar kvar på den här veckan. på fredag är jag ledig! Härligt!!!

Av Kattis - 2 juni 2008 20:08

För ett tag sen var vi med min syster dotter Mathilda och tränade agility. Hon var jätte duktig! Trots att det nog var svårare än hon trodde sprang hon runt varv efter varv.... Mina hundar är ju bara vana vid mig så ibland blev det lite tokigt eller rättare sagt missförstånd. Mathilda var duktig och hundarna tyckte att det var jätte skoj!

LYX

Av Kattis - 2 juni 2008 17:57

Idag har vi jobbat som vanligt jag och hundarna. Är pigg som en mört! Tänkte i bilen på vägen hem att jag skulle nog ta och städa huset nu på kvällen. Men vad uppenbarar sig när jag kommer hem? Jo! Ett nystädat litet hus. Tobbe har fixat och gjort fint. Gissa om jag blev glad. Det är lyx tycker jag. Så härligt att komma hem och slippa städa och fixa!!!


Just det. I morse på vägen till jobbet körde jag om min storebror Leif. Det tyckte jag var kul! Jag körde upp jämnsides och vinkade för fullt. Det hade han inte räknat med. Han undrade nog till en början vad det var för en idiot... Idag ska jag träna lite med Nemo. Det känns som en bra tränings dag idag. Senare blir det lång promenad. Mycket svalare idag. ringde min tränings kompis Veronica idag, tyvärr är hennes hund fortfarande sjuk. Trots penecillin blir hon inte bra. Veronica misstänker att det är nåt annat som är fel. Så onödigt! Så trist! De som precis börjat sin tävlings turne! Vi håller allt vi kan alla tassat klossingar tummar och tår för att de snart är på banan igen! Lider med Veronica! Bland det värsta som finns är ju att ha ett sjukt djur och inte veta vad som är fel.


Var in till tränare Mia och skvallrade om våran lägre spår debut. Hoppas att vi kommer med på lite tävlingar i höst!!! Nu ska det bli lydnads träning!!!

Av Kattis - 2 juni 2008 06:29

Ja det känns ju kul. Ja, att det är juni men inte att det är måndag. Segt att komma upp.... I går kväll var vi till syrran. Där bjöds det på grillat. Hur smaskigt som helst. Nemo och Wilma fick bada i barnens pool. Nemo hoppade i och ur hela tiden. Sen fick vovvarna presenter av Matilda. Världens bästa presenter faktiskt! Varsitt oxben stl large. Det var så smaskigt att de knappt visste vart de skulle ta vägen. En tennis boll vart det med, den lekte Nemo med i poolen! Matilda hade också köpt tränings godis till hundarna. Till framtida trix träning kan jag tro. Jag har lite nya länkar. Till brorsorna, kolla in...... Bra med blogg då kan vi ju ha koll på varann!!

Av Kattis - 1 juni 2008 12:01

Träffade syrran med döttrar på Ikea i morse. Vi strosade runt och kikade och handlade en korg. Köpte en mjukglass. Det satt fint! Sen åkte jag till Gränby en sväng och kollade på kläder. Det är skoj. Några linnen blev det. Hundarna och jag var ut på lång runda i morse. Nu är det så varmt att ingen orkar röra sig. Trist. Vi ska åka till syrran senare. Grilla. Sen blir det nog långpromenad i kväll. det kan vi behöva. Nu ska vi städa. Är faktiskt fortfarande nöjd över Nemos arbete i skogen igår. Man kan vara duktig trots att man inte vinner! Nu hinner vi träna massor.

Ha en solig söndag! 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards