Alla inlägg under juni 2008

Av Kattis - 5 juni 2008 19:54

Har lämnat bilen på toning av rutor. Det blir bra det. Kommer att hjälpa en del mot värmen. Sen blir den "fräään" också säger min sambo. Ja vad bra då svarade jag. Jag tänker inte så-jag tänker mest på hundarna. Sen har vi varit in till Tobbes mamma Monica, hon fyller 60 idag. Hon bjöd på smörgås tårta. Den var jätte god! Sen blev det kaffe och tårta. Hur trevligt som helst. Nu ska jag städa. Har verkligen ingen lust. Är trött. Senare blir det en kvällis med hundarna, när det har blivit svalare. Ska ev träna i morrn. Men det är tveksamt att jag hinner. Vi ska ju till brorsan också. Min äldsta brorsa Micke fyller år. Kan vara kul att träffa honom, det gör man inte så ofta. Har busat med hundarna idag. Vi har tränat kryp och rodeo lägganden. Båda tyckte att det var jätte kul. Hoppas att de får träffa brorsans lilla hund i morrn. =)


Av Kattis - 5 juni 2008 19:00

Av Kattis - 4 juni 2008 22:34

 ........dags att nanna kudde säger lilla Wilma. Som sussade medans vi tränade. Men hon fick såklart vara med hon också. Bla budföring fick det bli. Elin var mottagare, det tyckte Wilma var toppen skoj. Hon fick också vara med på platsliggningen....

Av Kattis - 4 juni 2008 22:23

Anna och Busy tränade fotgående budföring, skall & rutan. Jag var mottagare när vi gjorde budföring. Villken skillnad det var! När Anna och jag tränade förut så tjuvade Busy, kunde varken hålla tyst eller sitta still. Jädrans vad Anna har jobbat! Nu sitter hon still. Håller tyst och väntar fint på kommando. Däremot har hon fortfarande förmågan att råka knapra på fingrarna när det är köttbulle utdelning! Men det gör inget alls, hon var skita duttig idag! Se hur fina de är tillsammans!

Av Kattis - 4 juni 2008 22:16

Söta lilla boxern Gertrud! Hon tillåmed gillade mig idag när vi tränade budföring. Gissa om det värmer! Det blev lite av varje träning för deras del. Bla läggande, ställande fotgående och budföring.

Av Kattis - 4 juni 2008 22:12

Vi tränade lite av varje. Bla rutan, budföring lite läggande och kryp. Krypet gick jätte bra. Provade åt vänster och höger. Han kunde! Hur roligt som helst. Nemo var dunder taggad idag. Framåt träningen blev det inget av....tar det nästa gång. Är super nöjd med kvällens träning!

Av Kattis - 4 juni 2008 17:48

Snart ska jag och hundarna åka till Årsta för att träffa några tränings kompisar. Det var typ jätte länge sen vi tränade tillsammans. Ska bli kul att ses. Nemo kommer bli super glad att han får träffa lite brudar! Wilma gillar också brudarna. Undrade just vad vi skulle träna. Men jag vet ju det! Framåtsändande och kryp. Ja det får det bli! Ska smuggla med kameran och ta lite bilder från träningen!

Ha en fortsatt trevlig kväll!


Av Kattis - 4 juni 2008 06:47

Nemo väckte mig konstant mellan halv fem och kvart i fem när väckarklockan ringde. Blir galen! Han kommer upp i sängen och trycker sin nos i mina ögon. Sover man då blir man ganska rädd...Om jag försöker putta iväg honom så kommer han tillbaka sju resor värre och trycker sig emot mig och helst ska han ligga på mitt huvud! Då kan jag inte andas för han är ganska stor och tung. Eftersom jag kan vara ganska trött innan klockan ringt så liksom gör jag inget åt saken. Men i morse fick det vara nog. Till slut låg han på mitt huvve och klev och rev mig på armen. Det gjorde j-igt ont. Blev förbannad och sa åt honom att nu fick det va nog! Gå och sov! Det gjorde han omedelbart. Tänk om jag kunde göra så istället då skulle vi bli kvitt denna olat. Nää matte är för trött på morgonen, det blir bara tramms av allting.... 


Jo det är sant! Vi har varit ut i skogen och traskat. Harar harar och åter harar! Jätte stora fina. Villken tur att hundarna inte har en benägenhet att jaga. De stannar och tittar nyfiket. Wilma skulle nog bra gärna villja....men hon vet att gör man sånt tok så är man billig...Nemo burrar upp kostymen och gnisslar. Han är lustig. Förstår inte varför han gör det. Försöker han skrämmas? Eller vill han bara att de ska veta att han är där? De är inte heller rädda, hararna alltså. De skuttar mitt framför oss på skogsvägarna och funderar nog endast på villka vi är! Ha en bra morgon! Det har jag haft!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards