Direktlänk till inlägg 24 april 2010

INGEN BRA TRÄNINGSDAG

Av Kattis - 24 april 2010 18:36

Nä idag skulle jag ha struntat i träningen. Vi tränade uppletande idag. Det gick helt fel....allting.... Tyvärr blev jag en aningens irriterad på Nemo, och hur smart är det? Han ville inte lämna mig idag. Inte gå på djupet. Han sprang bara omkring till höger och vänster. Han känner mig min älskade jycke..... Sen stannar han upp.... Nää jag brukar ju ha en plan B. Men hade ingen sådan plan idag. Eftersom det inte gick någe bra beslöt jag iaf för att göra en enkel övning. Utan att han såg hängde jag hans lilla kampleksak i ett litet träd. Gick tillbaka sen tog jag med honom ut i koppel så han fick "det i näsan". Vände och skickade honom. Två gånger fick han prova, på två olika platser. Långa skick. Stooooora belöningar. Det är livet! Det gick precis som jag hade tänkt. Han kan ju inte, hur ska han då veta? Jag kan inte heller o hur ska jag då veta? Nää jag ska hålla på med lydnad istället.... Jag skiter i det där förbannade skiten just nu! Ska spåra i morrn ev. Det är roligt för där har jag en plan B. Och en massa ideer om hur jag ska göra! Dessutom behärskar jag det numer.


Som sagt, det går inte alltid bra, det är inte alltid roligt! en bra besrivning av den här dagen. Huvudsaken är att man inser att man har ändå världen bästa hund! Och det vet jag att jag har. Det finns ingenting som kan beskriva hur mycket jag tycker om min hund! Det är det finaste jag har. Töntigt? Ja kanske det! Vi tar nya tag i träningen i morrn. Har talat om för Nemo att han är bäst iaf och han verkar nöjd med det...........


Vi har grillat idag. Vovvarna fick smaka lite grillat. Smaskens! Har gått en längre promenad med Jenny idag. Hela dagen har vi varit ute. Jätte härligt. Men nu vill jag bara sova! Är helt slut!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 17 juli 2013 13:27

...........nästan ett år sedan jag bloggade! Just nu har vi semester. Helt underbart. Varje dag har det varit fullt upp, men inte idag. Fullt upp innebär mest hundträning faktiskt. I vintras gick jag en lydnads kurs med Eos hos E&T. På den kursen gic...

Av Kattis - 29 september 2012 09:04


..........börjar min lilla flatte bli lite större. Han är nu lite över fyra månader och börjar faktiskt bli en stor kille. Han är hur go som helst. Vi tränar på både med vardags bestyren med allt vad det innebär, lite lydnad, och vi har just provat l...

Av Kattis - 16 augusti 2012 06:36

För snart tre veckor sedan hämtade jag hem min valp. Han har fått namnet Eos. Jag har lite kass fantasi, men det är ett fint namn. Det har gått bra det mesta sen han kom hem. Han har haft lite trasslig mage, men det har löst sig. Nu mår han toppen oc...

Av Kattis - 4 juni 2012 19:06


I går gick Nemo och jag vårat tredje öppenklass spår. Likaså min syster Sussi och hennes cocker Mio. Vi fick båda två våra sista ettor. Tack gode gud! Flera har sagt att det är enkelt, men jag håller absolut inte med. Är väldigt glad och stolt över N...

Av Kattis - 15 maj 2012 20:38

Tiden går så fort. Min blogg innehåller inte så många nya inlägg. Vi tränar inte så mycket lydnad just nu jag och Nemo. Ska inte göra det heller, vi nöjer oss med att träffa gänget för träning en gång i veckan. Äntligen är vi igång igen. Men jag vill...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards