Alla inlägg den 15 april 2010

Av Kattis - 15 april 2010 20:25

Efter jobbet mötte jag min syster och Mio. Vi åkte till Lunsen skogen för att spåra. Faktiskt första gången i år! Tyvärr hittar jag inte Wilmas sele. Har letat som en idiot! Men den är väck. Men den måste ju ligga nånstans. Tobbe tänkte att jag kanske lånat ut den till nån...... Men jag känner ingen som har en hund i Wilma format. Den ligger nog på nå't bra ställe. Har ju den lila med små svampar på, men den hittade jag inte heller  ! Nu gick det inte någon nöd på Wilma för hon fick göra skojiga saker ändå..... Jag gick ut Mios spår. Ja, det blev inte så långt. Men tre-fyra vinklar tror jag. Över ett dike och lite olika underlag, gräs mossa mm. Mio har inte så mycket föremåls intresse, hans intresse är spåret. Men det är nog inga större problem att få till. Han nosade iaf på sakerna, som var en pinne, mjukis älg, snörboll och godisbytta på slutet. Sen kan jag dra slutsatsen att han spårar fantastiskt (måste ligga i cocker generna  ) !!! Mitt spår grejjade han med lätthet. Nästa gång ska jag göra det längre och med lite andra svårigheter..... Sussi gick Nemos spår. Det blev fyra små mjukisdjur och godisbytta på slutet i spåret. Och min syster hade gjort ett toppen bra spår fullt med små överaskningar!!!! Genom vatten, gömda saker, ett mjukisdjur låg uppepå en sten. Och ett ganska långt spår. Det är så roligt att gå någon "okänds" spår för man har ju ingen aning om hur det ska bli, men det blir ju inte annat än skit bra! Nemo fick gräva fram sina saker och han spårade intensivt! Han tyckte det var jätte roligt-och finns det nå't bättre???


Sen visade jag syrran lite uppletande med Wilma. Meningen var att Wilma skulle leta sådär fint och springa ut och hämta bara.... Jag kan ju inte uppletande så bra men.......... Hade gjort en lite smalare korridor ganska djup. Lite berg och skojig terräng. Wilma for som en raket. Men jag hade lagt flera saker. Mest för att hon skulle få nåt att göra, få vara duktig min lilla plutta! Ja, hon var duktig men gjorde allt på sitt vis....som man inte ska. Sprang till vänster höger utåt-låååååångt uuuuuuuut!!!! Bytte grejjor mm. Ja, men vi hade skoj iaf! Spelar inte så stor roll. Hon tyckte det var roligt iaf. Nästa gång ska jag hitta hennes sele! Om det så är den lila med svampar på!


Ha en bra kväll!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards