Alla inlägg den 3 april 2010

Av Kattis - 3 april 2010 14:43

Var ute nyss och promenerade en timma. Det är så varmt och soligt. I slutet av promenaden satte vi oss i en solig backe och njöt en stund av solen....eller jag försökte..... Wilma började gräva en grop precis där jag satt. Nemo gjorde allt för att få min uppmärksamhet där jag satt i solen..... Han tog min vante och började gnaga av ett finger på den. Sen började han dra i luvan på min tröja. Till slut gav jag upp, vi fortsatte knata hemmåt. Det var varmt och härligt i solen iaf. Och mina vovvar kan verkligen inte slappna av, dags för lite passivitets träning tro??  


Äntligen har jag klippt Nemo. Han blev lite finare och typ en påse päls fattigare  ! Det finns ännu mer att ta bort, men jag får såna skavsår på tummen av saxen så jag väntar ett tag. Jag har känt mig tråkig och sur idag. Drömde mardrömmar inatt, att sambon pyssla med läskiga droger bla. Helt sjuk dröm.... Var så arg och skraj när jag vaknade! Hade liksom inte koll på verkligheten där ett tag... Så rubbat. Kanske e det därför man känner sig lite bakom.... Ha det gott allihopa!!!!  

Av Kattis - 3 april 2010 10:42

......försöker ladda ner bilderna från kameran till datorn. Men jag blir galen! Det går fasansfullt långsamt! Orkar inte, står inte ut!! I går var syrran och jag ute och gick ganska många timmar, tre. En runda här hos mig. Efteråt var jag så trött att jag och två hundar somnade i soffan och sov två timmar. Inte meningen det bara blev så... Vi upptäckte flera vår tecken på vägen. Det var lite därför jag ville lägga ut lite bilder.....men det går för sakta.....har inget tålamod....det kommer att ta hela dagen.... Grejjar med det senare istället. Bla en spindel-såg ganska äcklig ut, en larv-luddig sådan. Och tussilago!!!! Man gråter nästan av lycka! I en solig backe längs vägen kryllade det av gula små "tussisar". Jätte fina!


Nu måste jag fixa Nemos päls, han ska ju klippas idag och som vanligt sitter jag framför datorn liiiiite för länge och har fortfarande inte börjat........


GLAD PÅSK!  

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards