Alla inlägg den 11 april 2010

Av Kattis - 11 april 2010 19:29

Ja, det har verkligen varit en super helg måste man säga! I går lördag var Jenny här. Vi åkte till skogs och körde lite uppletande. Ah! Det gick så bra. Vi var nogranna och hade tänkt ut noga hur vi skulle göra så det blev lyckat till tusen. Vi vallade en korridor. Nemo är lite osjälvständig, jag tror det beror på motivationen. Vid ett tillfälle stannade han till ute och glodde på mig en kort stund. Han flänger runt ibland, kan det bero på att han inte sätter på nosen?Men han var super duktig min gosse. Han kan vara lite tveksam när det gäller att gå långt ut från mig, långt borta. Men han gjorde det idag...nja igår alltså. Diezel var fenomenal! Helt super bra va han. Och han det fullkommligt lös om hela hunden! Och då rös jag av lycka kan jag säga. Så coolt när det funkar på nå't vis. Wilma var minst lika bra, hon har en liten super nos och som vanligt förstår hon allting redan från början. Trots att hon är en liten plutt letade även hon ordentligt på djupet. Troja var duktig men som vanligt var det bara kul första skicket....sen lessnade Troja.


I dag fixade Tobbe med bilen. Bytte däck och tvättade den. Hmmm, den blev så fin! Sen tog jag tag i städningen av den. Tvättade hundfiltarna till buren osv. Plockade bort skräp och sånt. Nu är det riktigt fin! Sen åkte jag till Jenny. Vi for iväg till idrottsplattsen och tränade. Det hade torkat upp fint faktiskt. Det blev en bra träning idag. Så kul! Nemo och jag tog tag i rutan tränandet igen. Hmm....nja det finns mycket att träna på där. Jag litar inte på att han springer ända fram. Vad gör jag för fel, eftersom han inte springer rätt alla gånger (ända fram)?? Sen körde vi fjärren, gick hur bra som helst. Nu ska jag läsa reglerna ordentligt för klass III för det är vissa saker jag inte har koll på. Har jag tur är vi redo snart! Har ju aldrig tävlat en trea förr! Diezel gick typ jätte bra idag. Det var bra att han fick köra lite uppletande igår så han var liiiite jämn i sitt lilla huvud. Han var som sagt jätte duktig! Vi tog en promenad efteråt. TYVÄRR! ....Diezel stack på rådjur. Jävla hund jävel rent ut sagt! Jenny var måttligt road kan tilläggas...........


Nu ska jag fortsätta njuta av söndagen. Snart är det ju måndag igen.............

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards