Alla inlägg den 24 april 2010

Av Kattis - 24 april 2010 18:36

Nä idag skulle jag ha struntat i träningen. Vi tränade uppletande idag. Det gick helt fel....allting.... Tyvärr blev jag en aningens irriterad på Nemo, och hur smart är det? Han ville inte lämna mig idag. Inte gå på djupet. Han sprang bara omkring till höger och vänster. Han känner mig min älskade jycke..... Sen stannar han upp.... Nää jag brukar ju ha en plan B. Men hade ingen sådan plan idag. Eftersom det inte gick någe bra beslöt jag iaf för att göra en enkel övning. Utan att han såg hängde jag hans lilla kampleksak i ett litet träd. Gick tillbaka sen tog jag med honom ut i koppel så han fick "det i näsan". Vände och skickade honom. Två gånger fick han prova, på två olika platser. Långa skick. Stooooora belöningar. Det är livet! Det gick precis som jag hade tänkt. Han kan ju inte, hur ska han då veta? Jag kan inte heller o hur ska jag då veta? Nää jag ska hålla på med lydnad istället.... Jag skiter i det där förbannade skiten just nu! Ska spåra i morrn ev. Det är roligt för där har jag en plan B. Och en massa ideer om hur jag ska göra! Dessutom behärskar jag det numer.


Som sagt, det går inte alltid bra, det är inte alltid roligt! en bra besrivning av den här dagen. Huvudsaken är att man inser att man har ändå världen bästa hund! Och det vet jag att jag har. Det finns ingenting som kan beskriva hur mycket jag tycker om min hund! Det är det finaste jag har. Töntigt? Ja kanske det! Vi tar nya tag i träningen i morrn. Har talat om för Nemo att han är bäst iaf och han verkar nöjd med det...........


Vi har grillat idag. Vovvarna fick smaka lite grillat. Smaskens! Har gått en längre promenad med Jenny idag. Hela dagen har vi varit ute. Jätte härligt. Men nu vill jag bara sova! Är helt slut!

Av Kattis - 24 april 2010 08:14

......och det är lördag, underbart! Har sovit som en kratta i natt. Hmmm...jag delar säng med två svarta hundar också. Det känns som om ryggen ska gå av. Nemo ligger helst på mig, tvärs över. Och det är inte så kul när man sen vaknar och har legat så ett tag. Rörelseförmågan är lite begränsad..... Wilma ligger på rygg tvärs över mina kuddar. När jag vaknade hade Tobbe redan gått en sväng med Nemo och en sväng med Wilma. Det är nyttigt att gå med dem separat. Jag gör inte det särskilt ofta. I början var jag jätte noga med det. Tobbe gör det mest för att han tycker det är lite klurigt att gå med två lösa hundar. Varav dvärghunden inte alltid går dit man vill. Så nu ska jag passa på att städa. Det är grusigt och dammigt överallt. Skönt att få det gjort!


I går kväll var vi över till min syster en stund. Vi tog en promenad med hundarna där på kvälls kvisten. Vi provade en ny väg, en ridstig upp i skogen. Hundarna tyckte det var jätte kul att gå "off road". Det var så ljummet ute i går kväll, jätte härligt. Sen tog vägen slut vid en åker. Vi började gå i kanten av åkern. Nemo rullade sig mitt i åkern och blev totalt lerig...oväntat va? fick be honom bada vid ett översvämmat dike. Inte för att han blev direkt ledsen för det iof!!! Sen skulle vi snedda över en skogsdunge som inte var så stor trodde vi. Ja, men den var stor. Vi gick omkring där ett tag. Tog ett bra tag innan vi kom ut där vi hade tänkt. Vid det laget sprang Mio mest runt och spårade. Syrran talade om ett å annat för honom! Vi misstänkte att det fanns ett å annat djur i närheten. Sen kom vi ut på vägen igen. Och började gå hemmåt. Då kom Kalle kanin springandes över åkern. Mio satte av efter syrran gormade som en tok och satte av efter hon med. Nemo stod och tittade på vad det var som hände, Wilma satte sedan efter hon med. Men jag frågade Wilma om hon inte hellre ville ha godis? Och jo, det ville hon, tvärvände och kom tillbaka. Duktig loppa! Hon tar hellre en karamell än springer efter en knasig kanin! Mio (och syrran) hade sprungit efter Kalle kaninen in i ett buskage, sen fick Mio gå i snöre resten av vägen hem. Kan säga att hon var måttligt road.....och hunden me'.... Sen när vi gick på banvallen, gamla järnvägen, på en åker sprang det tre-fyra rådjur en bit ifrån oss. Alla hundar tittade intresserat på rådjuren. Sen gick vi vidare hemmåt. När vi kom hem  till syrran såg jag till min förtvivlan att Nemos svans var totalt intrasslad i ungefär tusen små taggiga kardborrar (heter det så?)!! Han svans ser fortfarande ut som en lång tjock korv.... Ska fortsätta ta bort eländet idag.... Han avskyr när man tar i hans svans och borstar och grejjar... Stackars mattes plutt! Nää nu ska jag sätta igång med det jag tänkt. Strax efter elvaska jag träffa Jenny. Vi ska ta en sväng i stan sen åker vi hem till henne för lite uppletande träning! Ha det så bra!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards