Direktlänk till inlägg 30 april 2010

SPÅRADE INTE MED EGEN HUND.........

Av Kattis - 30 april 2010 23:36

I morse drog vi till Bälinge. Innan Jenny kom gick jag ut ett spår till Wilma och ett till Diezel. Jenny fick gå ut Nemos spår när hon kom. Så här gick det:


Wilma fick ett lite längre spår än vanligt. Det gick över en åker och över lite stigar och andra klurigheter. Hon kom bort sig lite mot slutet. Men hon började bli trött och det var väldigt varmt ute. Visade på henne där jag gissade att jag hade gått och vipps så var vi rätt igen. Mattes duktiga lilla vovve!!!


Sen var det Diezels tur. Han fick ett lite längre spår idag. Han fixar apporter och vinklar jätte bra. Men han är liksom lite klurig för han är minst lika intresserad av vilt och att tex kissa!!!! Så ibland kommer han av sig och är helt nollställd. Vid ett tillfälle började han spåra fort som f-n, ja då visade det sig att det sprungit ett djur där. Det är även svårt för Jenny att läsa honom. Han har inget "drag" över huvudtaget!! Men jag tror att han behöver träna mera. Det känns som om han lullar omkring lite. Men delvis går det riktigt bra faktiskt! Vad gör man med en sån vovve????


Jag försöker förklara en massa saker för Jenny som kanske kan vara svåra att förstå om man inte känt på det! Därför fick hon spåra med Nemo idag. Dels för att träna på att hantera de förbannade linan och för att känna på lite "drag". Nemo tyckte inte att det var konstigt att Jenny var förare idag. Han spårade som en klocka min gosse!! En spetsvinkel (var lite svårt men han löste det iaf...)och över en väg, gick super bra faktiskt. Jenny tyckte det var roligt och var suverän på att berömma Nemo. Han tyckte hon var toppen!


Ja det var våran spårdag!


Nu på kvällen har vi varit hos Åsa och Ronny och grillat. Sen gick vi och tittade på kasen. Vid halvtio gick vi hem för klockan tio skulle det smällan fyrverkerier. Ville ju hem till Wilma...... Vi han vända oss om och börja gå då började det smälla. Vi snabbade oss hem och tog en liten kiss runda. Jag har inte druckit en droppe, låter bli eftersom jag fortfarande är rökfri. Och dricker jag vet jag inte om jag blir sugen på en cigg eller så....Under kvällens gång han Tobbe dricka en hel del. Vilket inte alltid blir så lyckat. Vi fikade och sen somnade han..... Inte så kul.... Kan tillägga att resten av karlarna som var med hinkade glatt de med. Tror banne mej det blir värre när de umgås i större flockar??? Sen väckte jag honom för det var dags att gå hem. Han blev dålig sen........


Det smäller ute och Wilma är rädd. En spindel lubbade just över golvet....iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii så äckligt!!! Tobbe sover som en klubbad säl och kan inte ta bort den. Måste göra det själv! Fy fan viken dag! Först en dyng packad sambo och sen en vidrig insekt!


God natt =)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 17 juli 2013 13:27

...........nästan ett år sedan jag bloggade! Just nu har vi semester. Helt underbart. Varje dag har det varit fullt upp, men inte idag. Fullt upp innebär mest hundträning faktiskt. I vintras gick jag en lydnads kurs med Eos hos E&T. På den kursen gic...

Av Kattis - 29 september 2012 09:04


..........börjar min lilla flatte bli lite större. Han är nu lite över fyra månader och börjar faktiskt bli en stor kille. Han är hur go som helst. Vi tränar på både med vardags bestyren med allt vad det innebär, lite lydnad, och vi har just provat l...

Av Kattis - 16 augusti 2012 06:36

För snart tre veckor sedan hämtade jag hem min valp. Han har fått namnet Eos. Jag har lite kass fantasi, men det är ett fint namn. Det har gått bra det mesta sen han kom hem. Han har haft lite trasslig mage, men det har löst sig. Nu mår han toppen oc...

Av Kattis - 4 juni 2012 19:06


I går gick Nemo och jag vårat tredje öppenklass spår. Likaså min syster Sussi och hennes cocker Mio. Vi fick båda två våra sista ettor. Tack gode gud! Flera har sagt att det är enkelt, men jag håller absolut inte med. Är väldigt glad och stolt över N...

Av Kattis - 15 maj 2012 20:38

Tiden går så fort. Min blogg innehåller inte så många nya inlägg. Vi tränar inte så mycket lydnad just nu jag och Nemo. Ska inte göra det heller, vi nöjer oss med att träffa gänget för träning en gång i veckan. Äntligen är vi igång igen. Men jag vill...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards