Direktlänk till inlägg 22 april 2010

SNÖ IGEN.........

Av Kattis - 22 april 2010 20:53

.....och det gör onekligen att man blir en aning deprimerad. Sussi och jag skulle ha spårat idag, och sprungit. Men när jag ringde till henne mitt på dagen beättade hon att Mio varit dålig på natten och bajsat inne och nu var allmänt låg. Stackars lilla cocker spaniel pojken var visst lite hängig men go o glad ändå. Vädret var ju ändå super trist och kallt och blåsigt har det varit. Det var faktiskt första gången på länge som jag kände att jag inte hade motivation att träna! Det är kallt ruggigt snöigt, usch! Vi tar igen det till helgen istället.

Så idag har vi inte gjort ett dugg.


För övrigt fick jag ett mindre raseri utbrott på min hund idag. Nää inte dvärg hunden, den stora svarta faktiskt! Vi skulle fika hos svärmor. Tänkte att de skulle stanna på trappen tills jag fixat en handduk att torka smutsiga tassar med. Mmmm det gick bra tills jag öppnade och han for in i högsta fart. Kastade sig förbi mig och skulle bara in! Leriga stora tass avtryck i hela hallen och i köket!!!! Ja men då brann det väl totalt! Då orkade inte jag vara så jävla pedagogisk längre kan jag säga. Röt Nej! men utan resultat. Då klev jag in och tog tag i hans lilla skinn och vände honom åt mitt håll och sa en del...mindre smarta ord i en ganska hög ton till honom. Sen fick han gå ut på trappen igen och vi började om från början. Då blev allt bra igen och han önskade att detta inte hade hänt. Jag en del dagar suger!


Nu ska jag titta på lyx fällan!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 17 juli 2013 13:27

...........nästan ett år sedan jag bloggade! Just nu har vi semester. Helt underbart. Varje dag har det varit fullt upp, men inte idag. Fullt upp innebär mest hundträning faktiskt. I vintras gick jag en lydnads kurs med Eos hos E&T. På den kursen gic...

Av Kattis - 29 september 2012 09:04


..........börjar min lilla flatte bli lite större. Han är nu lite över fyra månader och börjar faktiskt bli en stor kille. Han är hur go som helst. Vi tränar på både med vardags bestyren med allt vad det innebär, lite lydnad, och vi har just provat l...

Av Kattis - 16 augusti 2012 06:36

För snart tre veckor sedan hämtade jag hem min valp. Han har fått namnet Eos. Jag har lite kass fantasi, men det är ett fint namn. Det har gått bra det mesta sen han kom hem. Han har haft lite trasslig mage, men det har löst sig. Nu mår han toppen oc...

Av Kattis - 4 juni 2012 19:06


I går gick Nemo och jag vårat tredje öppenklass spår. Likaså min syster Sussi och hennes cocker Mio. Vi fick båda två våra sista ettor. Tack gode gud! Flera har sagt att det är enkelt, men jag håller absolut inte med. Är väldigt glad och stolt över N...

Av Kattis - 15 maj 2012 20:38

Tiden går så fort. Min blogg innehåller inte så många nya inlägg. Vi tränar inte så mycket lydnad just nu jag och Nemo. Ska inte göra det heller, vi nöjer oss med att träffa gänget för träning en gång i veckan. Äntligen är vi igång igen. Men jag vill...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards