Direktlänk till inlägg 24 april 2010

DET ÄR EN FIN DAG IDAG.........

Av Kattis - 24 april 2010 08:14

......och det är lördag, underbart! Har sovit som en kratta i natt. Hmmm...jag delar säng med två svarta hundar också. Det känns som om ryggen ska gå av. Nemo ligger helst på mig, tvärs över. Och det är inte så kul när man sen vaknar och har legat så ett tag. Rörelseförmågan är lite begränsad..... Wilma ligger på rygg tvärs över mina kuddar. När jag vaknade hade Tobbe redan gått en sväng med Nemo och en sväng med Wilma. Det är nyttigt att gå med dem separat. Jag gör inte det särskilt ofta. I början var jag jätte noga med det. Tobbe gör det mest för att han tycker det är lite klurigt att gå med två lösa hundar. Varav dvärghunden inte alltid går dit man vill. Så nu ska jag passa på att städa. Det är grusigt och dammigt överallt. Skönt att få det gjort!


I går kväll var vi över till min syster en stund. Vi tog en promenad med hundarna där på kvälls kvisten. Vi provade en ny väg, en ridstig upp i skogen. Hundarna tyckte det var jätte kul att gå "off road". Det var så ljummet ute i går kväll, jätte härligt. Sen tog vägen slut vid en åker. Vi började gå i kanten av åkern. Nemo rullade sig mitt i åkern och blev totalt lerig...oväntat va? fick be honom bada vid ett översvämmat dike. Inte för att han blev direkt ledsen för det iof!!! Sen skulle vi snedda över en skogsdunge som inte var så stor trodde vi. Ja, men den var stor. Vi gick omkring där ett tag. Tog ett bra tag innan vi kom ut där vi hade tänkt. Vid det laget sprang Mio mest runt och spårade. Syrran talade om ett å annat för honom! Vi misstänkte att det fanns ett å annat djur i närheten. Sen kom vi ut på vägen igen. Och började gå hemmåt. Då kom Kalle kanin springandes över åkern. Mio satte av efter syrran gormade som en tok och satte av efter hon med. Nemo stod och tittade på vad det var som hände, Wilma satte sedan efter hon med. Men jag frågade Wilma om hon inte hellre ville ha godis? Och jo, det ville hon, tvärvände och kom tillbaka. Duktig loppa! Hon tar hellre en karamell än springer efter en knasig kanin! Mio (och syrran) hade sprungit efter Kalle kaninen in i ett buskage, sen fick Mio gå i snöre resten av vägen hem. Kan säga att hon var måttligt road.....och hunden me'.... Sen när vi gick på banvallen, gamla järnvägen, på en åker sprang det tre-fyra rådjur en bit ifrån oss. Alla hundar tittade intresserat på rådjuren. Sen gick vi vidare hemmåt. När vi kom hem  till syrran såg jag till min förtvivlan att Nemos svans var totalt intrasslad i ungefär tusen små taggiga kardborrar (heter det så?)!! Han svans ser fortfarande ut som en lång tjock korv.... Ska fortsätta ta bort eländet idag.... Han avskyr när man tar i hans svans och borstar och grejjar... Stackars mattes plutt! Nää nu ska jag sätta igång med det jag tänkt. Strax efter elvaska jag träffa Jenny. Vi ska ta en sväng i stan sen åker vi hem till henne för lite uppletande träning! Ha det så bra!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 17 juli 2013 13:27

...........nästan ett år sedan jag bloggade! Just nu har vi semester. Helt underbart. Varje dag har det varit fullt upp, men inte idag. Fullt upp innebär mest hundträning faktiskt. I vintras gick jag en lydnads kurs med Eos hos E&T. På den kursen gic...

Av Kattis - 29 september 2012 09:04


..........börjar min lilla flatte bli lite större. Han är nu lite över fyra månader och börjar faktiskt bli en stor kille. Han är hur go som helst. Vi tränar på både med vardags bestyren med allt vad det innebär, lite lydnad, och vi har just provat l...

Av Kattis - 16 augusti 2012 06:36

För snart tre veckor sedan hämtade jag hem min valp. Han har fått namnet Eos. Jag har lite kass fantasi, men det är ett fint namn. Det har gått bra det mesta sen han kom hem. Han har haft lite trasslig mage, men det har löst sig. Nu mår han toppen oc...

Av Kattis - 4 juni 2012 19:06


I går gick Nemo och jag vårat tredje öppenklass spår. Likaså min syster Sussi och hennes cocker Mio. Vi fick båda två våra sista ettor. Tack gode gud! Flera har sagt att det är enkelt, men jag håller absolut inte med. Är väldigt glad och stolt över N...

Av Kattis - 15 maj 2012 20:38

Tiden går så fort. Min blogg innehåller inte så många nya inlägg. Vi tränar inte så mycket lydnad just nu jag och Nemo. Ska inte göra det heller, vi nöjer oss med att träffa gänget för träning en gång i veckan. Äntligen är vi igång igen. Men jag vill...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards