Alla inlägg under mars 2008

Av Kattis - 20 mars 2008 08:07

Nu har vi sovit ut. Det behövdes. Somnade framför tv:n igår ungefär halvåtta. Sen vaknade jag åtta gick å la mig och sov till klockan sju i morse. Känner mig utvilad. Har en förkylning på gång det är säkert därför jag är så trött. Jag och hundarna har nyss varit ute på morron runda. Det var roligt att gå lite senare. Träffade många hundar på vägen. Nemo hade svårt att vara tyst idag. Hade med mig kameran. Men nu går inte mina fina bilder kopiera till min dator. Så nu blir det inga bilder, får vänta tills Tobbe kommer hem han är lite data kunnig. Fick inte upp ytterdörren i morse. Fick nästan panik. Skitdörr! Röck och slet och drog som en tok i dörren till slut fick jag upp dörren. Hur kul hade det varit att inte komma ut? Då hade jag fått öppna ett fönster och försökt få ut hundarna den vägen.... Det var så simpelt att några stenar fastnat mellan tröskeln och dörren upptäckte jag sen. Den blev väl sned då eller nåt.... Nemo hoppade som en studsboll brevid mig. Han tyckte det va jätte spännande. Konstigt när jag stod dubbelvikt och skrattade åt eländet....

Oj! Nu är det nog dax för frukost. Ha det gött!

Av Kattis - 19 mars 2008 18:09

Idag när vi kom hem från jobbet så hade jag fått post från SBK....i Veberöd! Shit. Hur fanken lyckas man! Varför alltid jag? Kattis har lyckats anmäla till en lydnad klass två på Veberöds BK. Ligger typ i Skåne eller nåt. Visst är jag bra! Kanske ska jag ta med mig lite packning å åka dit? Åkte till jobbet tidigt i morse och åkte hem lite tidigare med. Så jag och hundarna har varit ut på en två timmars runda. Det var ju blå himmel och sol! Åtminstonde ett tag. Men jag vill helst att snön töar bort nu. För mina spår planer går åt skogen. Nemo är jätte glad över all snö. Han gör stunt trix i snön och mellan varven en å annan snö ängel också. Nu är jag ledig i flera dagar. Underbart!

Av Kattis - 18 mars 2008 17:43

...............jag är irriterad för att det snöar. Ska det verkligen snöa hela påsken? Mina spår planer går ju åt skogen. Begav mig ut idag och la ut ett rakt kort spår till Nemo, det gick inget vidare. Han spårar liksom inte. Skit samma. Det är inte hunden det är fel på det är ju jag som inte kan lägga spår. Varför ska det va så krångligt. Idag känner jag mig sur, bara sur och tvär. Gjorde uppletande med Wilma. Hon tyckte det var onödigt att springa i skogen när det var så kallt och dessutom snö på backen. Mina hundar märker självklart att det är nåt tok med mig, att jag är sur och tvär. Är nog trött. Sen har jag jätte ont i mina revben. Har ingen aning om vad jag har gjort men ont gör det. Det är som håll ungefär. Sånt man får ibland. Men det är liksom ihållande, sitteri hela tiden. Störande till tusen. Undrar om man får tröst äta godis en sån här dag?


Ska eventuellt vara ledig på torsdag. Då blir jag ledig i FEM dagar! Underbart. Bara det inte snöar....

Av Kattis - 18 mars 2008 06:09

I morse strax före fem gick vi på våran vanliga morgon runda. Men när jag gick ut och det var lite snö på backen beslöt jag att vi skulle gå i skogen. Det var ljust ute och endast någon plusgrad. Härligt tänkte jag. Så vi knatade ut i skogen och tog en sväng som tar en timma cirkus. Men det var lite små spooky. Ja, prassel här knak där....en massa konstiga ljud. Sa åt Wilma att skälla så att vi skulle skrämma bort alla vilda djur. Men hon mest snurrade och vinkade med lilla tassen....hon orkade nog inte tänka så tidigt på morgonen. En fågel flög upp och kacklade då höll jag på att kissa på mig. Jisses vad de skräms! Wilma tyckte att det var kul och sprang efter. Nemo fattade noll. Sen kom vi tillbaka in till samhället igen. Då mötte vi lite hundar. Bla en jätte stor fin schäfer som jag aldrig sett förr. Och Nemo var jätte duktig, han fick fram ett litet pip men sen kom han nog på att han skulle ju vara tyst! Jätte duktig tyckte jag. När vi nästan var hemma kom en lös labrodor. Jag han inte med alls där. Eftersom jag vet vem det är så lät jag det vara lite så.....Nemo fick gå fram. Han bjöd henne på min vante som han bar på. Sen började de springa. Tjohoo! Skita kul! Ropade (ungefär 15 gånger) på Nemo och vi knatade sen vidare. Han tycker att den labben e jätte rolig. Wilma bryr sig inte hon vill bara hem till sin frukost!

Ha en bra dag!

Av Kattis - 17 mars 2008 18:30

Nemo har vilodag idag. Vi varken har gjort eller ska göra nåt särskilt idag. Igår var han som en zombie. Lite vila är på sin plats. Men bara lite.....Vi har precis varit ut en runda i skogen. Wilma och Nemo rejsade runt som två dårar! Det är så roligt när de leker. Nemo först och efter kommer Wilma. Hon ska jaga inte bli jagad! Provade lite framförgående men Nemo och att försiktigt säga stanna. Kastade karamell över hans huvud, det funkade bra. Måste öva på så att vi får till det här nu... Oj då! Nu kom jag på en sak jag har glömt! Anmäla till tävlingarna, ska göra det genast. Oj nu kom jag på en sak till....vi ska ju på återbesök hos veterinären....hmmmm.....det hade jag helt förträngt. Vill inte till veterinären, det är hemskt. Vill inte lämna honom där. Mattes ögonsten...... Får boka in en tid i slutet av april. Var är mitt minne? Måste ha tappat det nånstans i skogen, har nog tappat hela huvudet.


Blir less på att det ska snöa! Det FÅR inte snöa! Jag ska spåra. Och jag är ledig över påsken då kan det ju inte snöa eftersom vi ska spåra. Varför??

Av Kattis - 16 mars 2008 20:56

Både hundarna och jag är total slut. Konstigt att man blir så trött av att vara i skogen. Har städat bilen. Ja minsann det va på tiden tyckte jag. Men jag har inte tvättat den. Nåt får sambon göra, dessutom så tycker han nog inte att jag kan det. Men det är helt ok. Håller på att tvätta pläden som ligger i bilburen. Den luktar illa...sur jycke. Har lindat upp alla linor plockat iordning alla prylar och hängt upp kopplena på krokarna. Jag slänger bara in allt när jag har tränat. Men nu är det ordning tills nästa gång. det ser riktigt proffsigt ut om jag får säga det själv!


Wilma ligger i soffan på rygg med tassarna rakt upp! Nemo har lagt sig nedanför mig som en liten kringla. Han är så trött! Men det känns bra att han är trött. Han har verkligen fått jobba idag. Och det tar mer än man tror. I morgon är det måndag, jihooo va kul! Men det är kortvecka. Påsk och allt. I början av veckan ska det visst både regna och snöa! Fy vad trist. Vår ska det vara!?! det har iof varit vår nästan hela vintern men ändå....Nu ska vi gå ut på promenad. Om det är nån som vill följa med, vissa är ju lite trötta......

Hejs svejs!

Av Kattis - 16 mars 2008 16:39

På förmiddagen var vi ut i skogen och tränade rapport och uppletande. Idag var det Carina Anna och Mikaela och jag. Det var mulet väder lite små kyligt till å från men inte en droppe regn. Härligt! Rapporten gick rent ut sagt skita bra. Och jag är jätte nöjd över min hund. Han var så suverän idag. Han fick gå ensam före de andra hundarna. Vi skickade ganska snabbt på hela tiden och idag blev det en C station också. Inga tveksamheter hos grabben idag inte! Som Carina sa, nu är han mer självsäker i skogen.  Och det märks verkligen. Han tvekade inte ett dugg. Så häftigt. Dessutom gillar han Carina skarpt. Hon är en kul prick tycker Nemo. Det gick bra för Buzy och Tonic också. Trots att Tonic är lite "nybörjare" så märks inte det, han är tvärsäker. De hundarna är det krut i det ska gudarna veta! Coolt!


Uppletande gick också bra för alla. Tonic var jätte duktig idag. Inget trams som förra gången vi tränade. Nemo hade tre grejjor i rutan. Provade utan synretning idag. Herregud, han plockade in lätt som en plätt. Underbart! Mattes guldgosse. Han börjar nog få bättre självförtoende tror jag. Jag vågar, jag vill! säger Nemo....Cora fick spåra idag. Hon är ju en sån där elit schäfer hon. Carina hade lagt ett spår till Lexi. Jag gick på det spårets slut och fortsatte lägga ett längre spår åt Cora. Cora fixade det jätte bra. Sen gick Lexi spåret och sist och minst fick Wilma spåra idag med. Wilma jobbade som en tok i skogs terrängen. Det var så jobbigt tyckte hon att hon vid ett tillfälle fick bryta för att dricka vatten i ett dike...för att sen fortsätta. Nu är både hundarna och jag trötta. Har varit in till Ikea och lite sånt. Vi ska snart fixa till lite härhemma.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards