Alla inlägg under april 2008

Av Kattis - 26 april 2008 07:23

I morse strax efter klockan sex på vår morgon promenad fick jag syn på två harar. De såg väldigt kära ut om jag så säger. De sprang uppe i pulkabacken runt runt. Vi stod och tittade några sekunder. Tyvärr såg Wilma sin chans att få lite skoj...Sen stack hon efter hararna. Jag som har sagt hela tiden att hon inte jagar, förutom ekorrar och grannens katt! Blev skit arg! Men det konstiga va att hon galopperade bara efter hararna, det blev liksom aldrig nån riktig jakt. Och hararna såg henne inte ens. De var så inne i sitt. De fortsatte skutta runt runt i stora cirklar med en liten hund på släptåg. Wilma höll sig på avstånd och saktade de ner så saktade hon ner...Märkligt! ja sen kom hon när jag ropade......efter typ 5:e gången men ändå..... Det här är det konstigaste jag varit med om! Men harar kan ju ha annat i huvve just nu när det är vår och sånt...ja inte vet jag inte.....

Kan tillägga att Nemo inte alls förstod varför Wilma stack sin kos. Han stod bara och iakttog eländet. Bara hon inte får för sig att hon ska jaga nu??!! Hon fick en rejäl finsk ramsa kan tilläggas! Dumheter!!!!

 Nu ska vi strax sticka på agility tävling. Wilma är ju redan uppvärmd..

Av Kattis - 25 april 2008 15:11

Wow! Wilma och Nemo är jätte fina. Har varit och hämtat dem hos Madde nu. Och jag måste erkänna att jag fick en chock! Men absolut en godartad sådan! Wilma blev så liten så hon liksom märks knappt. Hon blev verkligen jätte söt, som en hundvalp! Hela kaluffsen är borta. Och hon doftar jätte gott. Vet inte vad Madde har för schampo men det doftar ljuvligt. Hennes lite ibland unkna odör (Wilmas inte Maddes....) efter ditt och datt hon rullat sig i är som bortblåst. Sen fick ju Madde ta sig an den svarte herrn också. Han har ju varit så väldigt långhårig. Jag har ju klippt och sånt men det blir inte så bra på halsen och svansen. Nu är han värsta snygga flatten. Tyckte vid första anblicken att shit! det här blev väldigt kort. Men näää. Det blev jätte bra. Jag är så van vid att han är långhårig och då får man liksom en annan hund när det klipps bort en massa. Dessutom är jag när jag tänker efter ganska less på att det ska se ut si och så på kostymen, skit samma han ska inte ställas ut....?..... Han ska springa runt i skogen och jobba då är det inte alls praktiskt med lååååånga fanor som alla fästingar vill klammra sig fast vid. Han är ju en så där brukshund numer.. Jag är jätte nöjd med besöket hos Madde. Hon är så jäkla duktig och bra med hundarna. Inte blir det dyrt heller. Det är ju jätte praktiskt att lämna in och få hunden badad klippt och lite ompysslad. Tog lite bilder....se nedan.....av mindre bra kvalitet. Det är tamejsjutton omöjligt att fotografera en hund själv. De ville absolut inte vara med på bild....

Av Kattis - 25 april 2008 15:09

Av Kattis - 25 april 2008 15:00

Av Kattis - 25 april 2008 06:45

Usch! i natt har jag drömt mardrömmar. Hemska sådana. Fy vad rädd jag var när jag vaknade, för jag visste inte om det var någon i huset... periodvis drömmer jag mycket mardrömmar. Men jag vet inte varför. Dessa var riktgt otäcka. Och det är obehagligt när man vaknar och inte vet vad som är verkligt. Tur att man har vaknat nu.


Har tagit lite sovmorgon idag. Hundarna ska ju till frissan idag, på spa! Det kan man unna dem ibland tycker jag. De slipper att jag klipper och river runt i pälsen. Wilma har ju sett ut hur som helst ibland. Pälsen står åt alla håll och hela hon är huller om buller. Men hos Madde blir man fin!

Tränade lite kryp med Nemo nu på morgonen, det går bättre. Nu är det frukost och dusch som står på schemat! Ha en bra dag!

Av Kattis - 24 april 2008 20:40

Jag var troligen för trött för "Mia träning" idag. kände mig trög och dum och dessutom fattade jag liksom inte allt hon sa, pinsamt.... Men ibland blir man trött...av jobb och sånt... Hursom så tränade jag och Nemo på krypet. Det går bättre. Synd att jag inte fortsatte där jag slutade sist med krypet, det VAR jätte bra. Han har glömt bort sin fina kryp teknik. Men vi ska träna på. Sen blev det en massa FÖÖÖÖÖÖRE träning. Jäkla framförgående, det är ganska roligt moment men ibland svårt  att få till på ett bra vis. Jag tvekar för mycket när jag tränar...ja tänker att "oj är det här verkligen bra" osv. Det är ju bara köra på istället. Jag tänker på fel saker. Wilma fick vänta i bilen. Vi tränade bara en kort stund eftersom Veronicas & Visa inte var med idag. I morgon ska jag ta lite sovmorgon. Gud vad underbart. Sen ska mina små voffar till frissan på morgonen! Det ska bli jätte spännande. Nu vankas det lite glass framför tv:n...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards