Alla inlägg under maj 2008

Av Kattis - 27 maj 2008 20:35

Har nyss råkat radera mitt jätte braiga inlägg. Typiskt...råkade komma åt nån knapp på det här maskineriet. Jag och datorer.....Har varit ut på gräsmattan och tränat lite med hundarna, igen! Wilma har fattat galoppen nu! Med krypet. Gud vad det är bra med klicker ibland. Nu kan hon krypa på kommando. Hon tänkte och knorrade det allra värsta hon kunde för att lista ut hur hon skulle göra. "PLOPP"! sa det och sen bara visste lilla Wilmalottan vad det var frågan om. Sötaste hunden :) Men hon tycker det är svårt att krypa "fot". Men det går bra att krypa lite hit och dit och här och där. Hon har ju kunnat krypa lite förut men då har jag stått typ dubbelvikt och pekat med handen. Roligt! Nemos kryp är jätte fint tycker jag. Vi övade också snabba lägganden. Med klicker. Det gick bra. Men jag är sååå dum! Tränar fortfarande för tävlings mässigt. Varför? Ja, av gammal vana kan jag tro...är lite trög... Nää nu ska jag ta det lungt ett tag. Sova kanske?

Av Kattis - 27 maj 2008 17:55

Vaknade i natt av att jag hade snor i hela ansiktet. Trodde jag blödde näsblod! Men det fullkommligt rann snor. Skit äckligt! Kan det vara pollen tro? Jag kanske är allergisk. Inte vet ja! Huvudet känns tungt och det känns lite som om jag har feber. Har tränat lite idag. Budföring med skott, platsliggning med skott. Budföringen gick bra, inte nåt spring till skytten, jätte bra .......men han ville inte lämna mottagaren. Ja det kommer att bli kul det här! Hur blev det så här helt plötsligt? Jag tror att det kommer att bli tvärt om. Det jag vet funkar blir blaj och det jag inte är hundra på blir nog bra... nä ska sluta spekulera nu. I morrn blir det lite mer träning. Men inget mer spårande nu för Nemos del....



Av Kattis - 26 maj 2008 19:41

Har lagt spår till hundarna nu på kvällen. Men precis innan ringde syrran.... Vi snick snackade lite och sen berättade jag för henne att vi varit och hämtat våra barndoms saker hos päronen. Jag är så otroooligt jobbigt dumt blödig! Hur blev det ra! Jo jag började gråta mitt i allt. Men det är inget att gråta för, jag vet,  men jag gör det ändå. Vi är så lika men ändå så olika vi syskon. Och jag berättade om minnena från skolan föräldrarna osv. Samtalet blev långt. Tack syrran för att jag fick gråta en skvätt...igen!

Strunt i det nu.


Spåren blev korta men bra!  Wilmas spår var ca 200 m långt. En vinkel, en pinne + slut. Hon går så fint i spåret. Hon kom av sig lite i början men det var pga allt ris och grenar som ligger hux flux i skogen. Då är det svårt för henne att hålla fokus tror jag. Hon måste ju hoppa fram, kräla under klättra över stock och sten. Men jag lät henne vara. Hon snurrade vid vinkeln med. Det brukar hon inte göra. Det liksom dammade i skogen. Pollen? Hundarna frustade och pustade så det var nog inget kul att ha det i näsan iaf.... Hon fann slutet där det serverades gottigott godis.

Nemos spår var rakt. Med en slut pinne. Han spårade bra idag. Mycket mer drag än tidigare. Han fick smaskens karameller i massor. Och sen hade lekte vi en stund med hans nya kampleksak. Han tyckte det var toppen.

Men jag kom på nu att jag har provat sök med Nemo! Men vet ni hur det blev då! Jo, Nemo hade svårt att gå ut till figgen för han väntade hela tiden på ett varsågod. Det sa mina tränings kompisar till mig. Men jag avfärdade det påståendet just då.  Men de var självklart helt sant. Bara jag som inte ville att det skulle vara sant just då. Sån är jag ibland. Nu ska vi inte spåra mer innan tävlingen, Nemo alltså. Wilma och jag ska ut med Lisa & Kinna? på torsdag.

Av Kattis - 26 maj 2008 06:12

I morse när vi hade gått kanske 30 minuter började Wilma att halta. Hon putsade på tassen och försökte fortsätta. Trodde bara att nåt fastnat. Vi satte oss på backen och kände igenom tassen noga. Men där fanns inget som inte skulle vara där. Så det var bara att bära Wilma! Tur är att hon är liten. Annars hade jag nog ringt på förstärkning eller bärgning. Bar henne en bit. Även den lilla hunden blir ju tung. Så hon fick nog gå en bit tänkte jag. Men när jag släppte ner henne var hältan borta. Jag tror hon fick typ sendrag eller stukade den lite. Men det gör ju ont det med. Så morgon promenaden blev förkortad en aning. Idag ska jag försöka träna lite med Nemo. Snart är det ju den där tävlingsdagen igen.....

Av Kattis - 25 maj 2008 20:26

Har inte gjort ett skvatt. Eller det har jag...men inte med hundarna. De har fått välförtjänt vila idag. Gnagt ben och varit på små promenader. Stefan och Jenny var här. Vi grillade grillspett. Mummsigt... Jag har läst ur mina dagböcker från den tiden jag var runt tio-tolv år. Skit kul faktiskt!

Har funderingar på att börja lite lätt med sök....minns inte att jag provat det med Nemo. Men det ska nog bli av. Tror det kan passa honom riktigt bra.

Av Kattis - 25 maj 2008 11:42

Ja villken dag det blev igår. Åkte med min brorsa till våra föräldrar. Vi blev långvariga. De ska flytta och vi hade lite kartonger kvar hemma hos dem. Tänkte att jag skulle elda upp skiten! Men jag kan inte. Hela min barndom låg där....Och det blev bara för mycket....Omtumlande kan man säga. Alla minnen från den värsta perioden i livet, skolan. Hatbreven från barn som tyckte så illa om mig. Varför? Det finns inga tillräckliga skäl till att vara hatad för att man inte var precis som alla andra. Men det är nog så på landet i en liten håla där alla vet allt om alla. Tyvärr är jag långsint i vissa fall. Får jag vara det? Mindes den där känslan av att vara ensam. Helt ensam. Känslan av att veta att ingen gillar dig. Mina dagböcker har jag inte startat att läsa. Minns bara en dagbok. Och den vågar jag knappt läsa. Men upptäckte snart att det var sex eller sju dagböcker. Hade en stor säck fullproppad med nallar. Mina nallar! Jag älskade nallar när jag var liten. De var mjuka och alltid snälla. Gjorde aldrig något ont. Fanns alltid där. När jag gick igenom säcken blev det nästan för mycket.... Mindes för mycket.....Särskilt en nalle. Den var min absoluta favvo nalle. En rosa pantern figur. Jag glömmer aldrig den dagen jag upptäckte att den var borta. Vad kan jag ha varit....fem sex år gammal kanske. Vi bodde i Vendel då. Tiden gick och det blev min födelsedag. Min storebror Stefan gav mig ett inslaget paket som var från bara honom! Rev upp paketet och till min stora lycka så var det min rosa panter han gett till mig! Snacka om syskon kärlek! Det är ett minne jag alltid kommer att ha med mig! Vi var lite tokiga jag och brorsan. Vi var alltid tillsammans. Och jag älskar honom högt än idag! Den nallen ska få följa med mig i graven. Självklart fanns där många fina minnen också. Det blir liksom nu man kommer på att det finns orsaker till att man är som man är. Vi har många många underbara barndoms minnen med. Det blev lite djupt idag..............

Av Kattis - 24 maj 2008 13:45

Ida kom hit i morse. Vi åkte till Österbybruk på utställning. Mest för att shoppa grejjor. Men det var mycket fina hundar också. Bla Cavalierer. Guuud vad de är fiiina! Undrar vad nästa hund kommer att bli? Måste inte vara en Flat. Vi stod och kollade på många hundar. Träffade många jag känner. Meningen var att vi skulle titta på kelpisarna. Men de gick sent, vi var där tidigt så då åkte vi... Jag har shoppat jätte mycket grejjor. Bra? Nja jag vet inte det ja.. jo jag köpte som vanligt bara bra grejjor, viktiga saker.... Tränings saker. En väst, tuggben mm. Nu ska jag åka till morsan. Det går fort. De är bara så. Först ska jag hämta min brorsa på vägen. Tur att jag har honom, vad skulle man göra utan brorsor?

Av Kattis - 24 maj 2008 07:08

Vaknade vid tolv ungefär av att Nemo ulkade. Tände sänglampan. Då låg det en kräka i min säng redan. Sen kräktes han och jag torkade. Han liksom inte få ut honom. Det var inte lite heller. När vi badade åt han tydligen en massa gräs. Typ ett kilo! Men det känns ändå som om det var bra att han spydde upp gräset. Det kan ju faktiskt bli problem andra vägen....Till slut gick vi och la oss igen. Men 20 minuter senare var det bara att fara upp igen. Mer kräka och tramp vid ytter dörren. Han for ut och var ganska dålig i magen. Stackars Nemo! Jag tror att det var sjö vattnet. Han är trött, precis som sin matte. Idag blir en lugn dag. Wilma fick också sömnen störd i natt av allt spring! Mattes svarta tok stolle ska få vila idag så han blir frisk igen. Men det var lungt på morgon promenaden. Inga dåliga magar.... Är trött som sjutton. Men det är lördag!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards