Alla inlägg den 5 augusti 2008

Av Kattis - 5 augusti 2008 20:32

Eftersom jag höll på att nicka till efter jobbet beslöt jag mig för att gå på promenad. Men sen tänkte jag att ett uppletande kunde ju vara på sin plats. Så jag tog bilen upp till idrottsplatsen. Packade lite saker i min lilla tyg bag och knatade till skogs. Sen gjorde jag två smala korridorer på varsin sida om en stig. Nemo fick synretning. Jag la först ut plysch kaninen på ena sidan allra längst ut. Sen skickade jag honom "leta"! Alltså den farten har jag sällan skådat! Ut spikrakt, lite svaj efter ett tag lite mer men sen rätade han liksom på nåt vis ut sig och sprang på! Hittade kaninen full rulle tillbaka, skit lycklig! Kastade upp kaninen i luften och, ja jag vet inte vad han höll på med, men det var så uppenbart att det här var jätte roligt! Sen gick jag och gjorde likadant på andra sidan men det blev en fleece vante som föremål. Den korridoren blev lite väl smal tyckte jag men hunden gick spikrakt ut! Så snyggt! Till saken hör att Nemo haft tråkigt några dagar, han har ju varit så trött och nästintill sliten! Inte ens fått lång promenad. Så det gjorde nog sitt me att få ha tråkigt! Farten var ännu intensivare på andra skicket både in och ut, han älskar det! Jag måste mäta igen hur många steg jag har på 50 meter. Gissar att det blev runt 40 meter idag, jag måste få ut honom på full sträcka men det blev såhär idag ändå. Wilma fick göra samma sak. Hon är som en liten raket. Men hon går inte alls rakt men va sjutton gör det!

Jag är så glad att det gick så jäkla bra idag! Är ju lite trög att lära mig saker, måste utföra dem praktiskt för att förstå. Nu börjar jag fatta! Och det är bara det bästa som finns när det går så här bra! Tjohooooooo!!!!!!!!!!!!!!!!!

Efteråt tog vi en runda i skogen. Nu ska vi titta på tv! Tack å hej!

Av Kattis - 5 augusti 2008 16:45

Ska snart parvla mig ut med hundarna. Innan jag säckar ihop. Är inte van att gå upp tidigt och hålla låda hela dagen. Min älskade sambo vart lite arg idag. Han blev underkänd på skrivningen, nå't fel för mycket. På nån "j-a miljöfråga" var ungefär det svar jag fick. Förstår att han är lite lätt förbannad. Det skulle jag också ha varit. Men han har bokat en ny tid så det är snart dax igen. Han visade mig hur uppkörningen skulle gå till. Hur svårt som helst!! Man ska backa med värsta släpet hit och dit och krångla. Herre jisses! Jag kan ju knappt backa med min kombi! Tur att jag nöjer mig med B-kortet! Idag på luchen blev Wilma jätte glad. Hon hade längtat efter sin matte. När vi kom ut blåste det jätte mycket. Helt plötsligt for hon iväg över gräsmattorna som värsta rodeo tjuren! Som hon sprang. Ögonen var stora som tefat, doping tro? Jagade en påse som blåste omkring och hoppade upp på Nemo som fattade typ ingenting. Lilla tussan borde ha så mycket energi på morgonen istället. Nä nu ska vi bege oss ut en stund!

Av Kattis - 5 augusti 2008 06:33

Vi är trötta idag. Fy alltså..... Wilma är snäppet tröttare än alla andra.....som vanligt. Segare hund på morgonen får man leta efter, men hon hänger med efter ett tag. Motionerar inte så mycket just nu. Nemo är slut. Men mest i lilla huvudet så han ska få ta det lite lungt i några dagar innan vi sätter fart igen. Idag är det ju tisdag och det är regnigt ute. Snart ska jag åka till jobbet. Tobbe och jag låg länge och pratade om våra framtidsplaner igår. Somnade sent och vaknade tidigt..... Nu är det dags för frukost sen är det dax att starta V50:n! Tjing pling plong!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards