Alla inlägg den 14 augusti 2008

Av Kattis - 14 augusti 2008 20:46

Nu på  kvällen åkte vi på torsdags träning på brukshund klubben. Jag försökte träna. Men det gick sisådär. Nemo ska få vila några dagar från träning. Endast spår är inplanerat i helgen. Idag tränade vi på starter. Gick dåligt tycker jag själv. Nemo tyckte inte heller att det var så kul, naturligtvis blir det trist om matte är trist... Sen blev det mest blaj blaj och mer blaj..... Var med på platsliggning. Då fick han sitta i en minut, det funkade bra. Sen blev det oväder. Då satte vi hundarna i bilen och gick in och fikade och snackade ett tag. Mycket trevligt. Det gick bra för Anna och Carina. Hjälpte Anna att vara mottagare vid en budföring. Busy busan var skit duktig!!! Sen var hon helt tyst och låg jätte fint vid platsliggningen me. Härligt! Sen stod Anna och jag grupp åt Carina och Tonic när de gjorde framåtsändande. Alltså jag blir så impad. Vilka skiften han gjorde den där gula hunden=) WOW! säger jag!


När jag kom hem hade ju Nemo suttit i bilen ett tag och haft tråkigt. Då stoppade jag på mig en massa köttbullar i fickorna och övade starter. Min svarta ögonsten var så duktig! Gång på gång blev det perfekta starter! Jag tjoade och belönade allt jag kunde. Det är just det som saknas-mina bra belöningar! Härligt att vi avslutade dagen med att det gick så bra... Wilma fick ju vara hemma. Hon vägrade gå ut eftersom det spöregnade när vi skulle åka. När jag öppnade dörren kisade hon med sina små ögon och liksom kurade ihop sig, sen vände hon och sprang det fortaste hon kunde in i mattes säng! Jag tvingar henne inte åka med. Lilla Wilma gillar inte dåligt väder, för henne finns det inga bra kläder......bara mysiga möbler....och värme...


I morrn är det fredag och sen är det helg! På lördag ska vi åka till klubben och titta på tävlingarna. Det är lydnads tävlingar I-Elit. Då ska vi hejja det allra bästa vi kan på våra kompisar! Sen måste jag kanske åka förbi min mamma och pappa. Eller måste och måste, men det känns så bara. Ska nog hinna träna med Jenny också. Sen är det väl måndag igen....

Av Kattis - 14 augusti 2008 06:03

I morse när vi var ut på morgon runda försvann Wilma. Jag fick gå tillbaka en bit för att hitta på henne. Till min fasa upptäckte jag att hon hittat något läskigt! Hon nästan låg hukad på backen svansen mellan benen och så helt förskräckt ut samtidigt som hon försökte lukta på något vid vägkanten. Sa åt henne på skarpen att gå därifrån. Kan ju vara en orm tänkte jag....Hon sprang därifrån och såg helt förstörd ut. Då kunde jag inte låta bli att försiktigt kolla vad det var. Jamen herreguuuud! Vid gräskanten intill vägen låg en gammal kräfta! Stendöd! Rutten! Ja världen är full av spöken. Stackars lilla Wilman...


Idag ska jag fundera igenom vad vi ska träna på i kväll. Hoppas vädret blir bra. Inget regn tack! Tjolahopp =)

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards