Alla inlägg den 13 augusti 2008

Av Kattis - 13 augusti 2008 21:02

Har kommit hem från Jumkil. Vi tränade med hundarna en sväng. Men idag gick det inget bra. Jag var inte på det klara med vad vi skulle göra så det blev pannkaka. Skit också. Typiskt mig att inte planera. Jag provade rutan på långt avstånd. Nemo sprang ut och luktade på grästuvor istället..... Provade sen inkallande....Nemo tyckte det var tråkigt och stannade sisådär idag. Övade på fotgåendet, starter. Nemo kollade på annat.... Ja det var en sån dag idag bara. Sen gjorde vi platsliggning. Nemo fick sitta, det gick bra faktiskt. Camilla och Johan var med också. Deras hund Dixie är bara så häftig! Kvick som en vessla. Jag sa till dem att de borde prova på lydnad, tävla alltså. Visade lite fotgående. Hon fattar allt på en gång den hunden. Hon har schäfer i sig. Men hon tyckte det var jobbigt att lära sig nya saker när det var mycket runt omkring. De är jätte duktiga med den hunden. Jenny och Troja är jätte duktiga med. De provade på rutan med musmatta. Funkar jätte bra. Troja springer klockrent in i rutan fortare än 110!

Wilma skällde mest. Vi gjorde budföring med alla hundarna, det funkade bra. Diezel fick öva inkallning och såna bra saker som man måste kunna när man blir en stor rottis. Han är duktig. Och växer så det knakar. Råkade ju säga till Jenny att han nog är liten för sin ålder.....det får jag snart äta upp tror jag! Han är snart stor och ståtlig.....


Tobbe är inte hemma. Var kan han vara? Bäst att jag ringer och tjatar på honom. Nu ska vi slappa framför tv:n ett tag! Hare!

Av Kattis - 13 augusti 2008 16:48

Bortlottad från ytterligare ett lägre spår....börjar grina snart....

Av Kattis - 13 augusti 2008 16:41

Jag ska snart starta bilen och fara till Jumkil. Jenny och jag ska träna idag. Sen ringde Jenny när jag var på väg hem. Hon berättade att det var värsta ovädret hemma hos henne. Ähh! sa jag lite glatt. Det finns inget dåligt väder, vi ska träna ändå! Men nu vete katten....det spöregnar....och åskar.....Men jag åker dit ändå. I värsta falla får vi väl fika ra! Det har varit fullt ös på jobbet idag. Meningen var att jag skulle städa idag. Men jag får göra det...på fredag i stället. För i morrn ska vi också iväg å träna en sväng.

Ha en fortsatt bra onsdag!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards