Alla inlägg den 6 augusti 2008

Av Kattis - 6 augusti 2008 21:40

Nu ikväll åkte vi till UBK för att träna lite lydnad med Anna, Carina och Elin. Nemo var verkligen jätte duktig idag. Dels gick det bra med tränandet och sen var han duktig trots att Annas schäfer löpte, höglöpte(?).  Han var skit duktig! Vi började med platsliggning. Då passade jag på att sätta Nemo eftersom det är sittande i grupp i III:an. Han lade sig ner två gånger. Men jag sa åt honom att sitta med detsamma så sen satt han. Wilma fick ligga. Sen övade vi rutan på längre avstånd. Gick jätte bra faktiskt. Han strulade lite vid typ sista skicket, men jag kan numer be honom att backa och dirigera lite så det löste sig bra tycker jag. Som vanligt gjorde jag momentet tre gånger istället för att nöja mig med två super bra skick!!! Lär mig aldrig....men jag har blivit liiiiite bättre... Sen provade vi lite inkallande med ställande. Det gick sisådär.....inte särskilt bra faktiskt. Men men... Wilma fick också springa till rutan och hoppa lite hinder det tycker hon är bamse skojsigt. Det gick bra för de andra tjejerna också. I morgon bitti måste jag försöka ta mig upp tidigt så jag hinner med en lång runda innan jobbet. Han kommit ifrån mina vanliga rutiner och blivit jätte slapp. Inget bra alls. Men jag är ju så trött på morgonen. Stackars Wilma vill inte ens vara vaken så tidigt! Sen ber jag om ursäkt till alla rara som jag bara var tvunget att skicka ett sånt där kedjebrev till idag. Jag AVSKYR dessa kedjebrev! De är inte roliga alls. Särskilt inte det jag fick och skickade vidare idag. De var så läbbigt att jag var tvungen att göra som det stod (dvs skicka vidare till flera personer), som en tvångstanke. Blääää! Skicka inte dessa till mig, jag blir rädd! Det förstör mitt liv! Låt bli! Usch! Blä!


Nu ska vi sussa! Tackar mina super duper trevliga tränings vänner för idag! Kram på er!

Av Kattis - 6 augusti 2008 17:17

Nää det är inte meningen att jag ska göra det tror jag. Det händer alltid något konstigt! Eller så kan det ju bero på att jag gör flera saker på en gång....eller att jag helt enkelt inte är så bra på det...vad vet jag! Det blir bränt, sönderkokt eller helt enkelt ganska äckligt. Undantagsfall finns, för visst blir det bra ibland. Idag skulle jag göra pasta och bacon sås. Det går fort tänkte jag. Hur svårt är det liksom.... Och visst det gick fort men det blev lite konstigt för pastan kokade för länge och såsen smakade ungefär ingenting. Men det gick i. Tur att Tobbe är bra på att laga mat!


Nu ska jag gå en sväng med hundarna och sen ska jag sticka och träna ett tag med träningsgänget!

Tjing!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards