Alla inlägg den 28 augusti 2008

Av Kattis - 28 augusti 2008 22:28

Har varit på föredrag nu på kvällen. Brukshundcenter hade kundkväll och hade bjudit in Tomas Mohlin. En föreläsning om vardags lydnad och lite sån't. Tomas är bara så bra! Sen kan ju tyckas att man ju redan kan den biten. Och visst är det så. Men han har alltid många bra saker på gång och jag fick ändå ut väldigt mycket av föreläsningen. Trots att inkallningen nejet och stanna kvaret funkar hyffsat, alltid lär man sig något! Käkade tillsammans med Madde på trimmet. Hon var också med  på föreläsningen.

När jag kom hem rastade jag hundarna. Bäcksvart ute!!! Nemo var ivrig. Plötsligt kom Wilma med en tuggring hon hittat på gräsmattan. Jag ropade på henne och bytte benet med en godis (annars kissar hon inte om hon ska bära på ett stort ben). Ja vi gick en sväng.....Sen upptäckte Nemo att jag hade benet så han började hoppa och ville busa.  Då tog jag sats och kastade iväg det över gräsmattan. Nemo reagerar blixtsnabbt och vänder liksom i luften. Men han dånar med en smäll in i ett äppelträd!!!! Det smäller till och han vrålar! Jag stelnar till av fasa. Dumma jag det hade jag väl kunnat lista ut att det kunde bli så! Blev gråtfärdig, trodde att han slått ihjäl sig. Sen hoppade han på mig och tryckte sig emot mig som för att be om ursäkt för sin existens. Ååååååå vad vidrigt! Stackars min tokiga flatte. Men det blev snart glatt igen och han sprang vidare efter Wilma för att ta benet som hon råffade åt sig.Jag hittade inga skador, så jag hoppas inget gick sönder. Fy fan vilken smäll! Otäckt som tusan faktiskt! Om jag kunde ge tusan i att tycka synd om honom hade det kanske inte blivit så dramatiskt.


Tobbe var sjuk när jag kom hem. Han har halsont feber och ser allmänt bedrövlig ut. Nu måste jag gå och sova ska gå upp snart... Jag vill bara sooooova!!!!!!!!!! Natti natti!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards